Landsbygden ska leva

Känner ni igen rubriken? Ett antal politiker har använt sig av den för att få landsbygdens röster i val, men lever de sedan upp till det? Inte enligt min uppfattning. Jag bor för närvarande i en stad, men har bott nästan 24 år av mitt liv på landsbygden i Gunnarskog där jag även har kvar släkt och vänner. Bit för bit ser man saker försvinna. Nu senast var det kiosken/macken som fick stänga för att bensinbolaget vägrade köra dit mer bensin för att "det var inte lönsamt". Inte politikernas beslut just där, men väl då det gällt andra saker. Före det stängdes min barndomsskola ner, Tväruds skola, på grund av att elevantalet minskade med 1 (!!!!) elev. Åter igen är det prat på nedstängning. Denna gång av sköterskemottagningen. Äldre och barnfamiljer som nyttjar mottagningen blir i så fall tvingade att åka till Arvika. Alla kanske inte har körkort och bil utan måste förlita sig på bussen, som har (om man bor på "rätt ställe") 2 turer till Arvika per dag. Många får 10 mil enkelresa. Är det att tänka på landsbygden? Och angående miljön...finns den med i beräkningen?

Lägg inte ner sköterskemottagningen i Gunnarskog