Buskis och förkylning

Igår var jag, Robin, syrran, mamma & pappa till Karlstad där vi gick på föreställningen 320 kg buskis. Det var väldigt kul! Första akten tyckte jag var lite tråkig emellanåt (buskikal), men i andra akten körde de med korta sketcher och berättade roliga historier. Det gillade jag verkligen! Oj, vad jag skrattade när Siv "visade" och berättade hur man får på sig ett par push-up strumpbyxor. Hon är så härlig! Stefan var Olvert (min all-time favorit) i en sketch. Honom skrattade jag också gott åt. Håkan Runevad och Bertil Schough hette övriga aktörer. Har inte sett dem tidigare.


Buskisen vi var på i Sundstaaulan.

Det började lite smått igår, men idag är jag rejält förkyld. Förstår inte varför en simpel liten förkylning alltid ska knocka mig. Några läkare har sagt att det beror på att jag har fibromyalgi. Jag har konstant "feber-värk" och smärta i kroppen så när kroppen då blir utsatt för och försvagad av förkylning så ökas detta på. Helt sjukt ju (ingen ordvits menad)! Vet inte vad jag ska tro. Låg grundtemp har jag också, 36.4 grader. Så jag har ibland ingen feber enligt "standardmallen", men känner mig väldigt varm och febrig ändå. Vet inte hur många läkare jag förklarat detta för efter att de sagt att "38 är ju ingen riktig feber" när jag mått riktigt dåligt. Tur att det finns några bra läkare också, men en del är riktigt usla på att lyssna. En standardmall är kanske till bra hjälp, men inser inte folk att den inte passar på precis alla?

Kommentera här: