Sabaton

Igår var det först förfest hos Svante och sedan drog vi ner på stan till Ritz för att se Sabaton. Vi hann dit för att se lite av Thunderbolt också och sedan blev det väntan på Sabaton. De var lite sena på grund av något tekniskt tror jag. Det var röj från start! Efter ett tag var jag tvungen att gå ut i foajén för att svalka mig, det blev väldigt varmt där inne. Men sedan fick jag höra att de började spela Attero Dominatus så då rusade jag in igen. Spelningen var verkligen bra och jag var helt nöjd med den.

Jag måste tyvärr även nämna det negativa med kvällen. Jag förstår verkligen inte varför en del personer dricker alkohol. Blir man våldsbenägen så ska man inte dricka och blir man flirtig kan man väl gå på krogen istället. Jag betalade för att se Sabaton och då är jag inte där för att killar ska stöta på mig och jag är inte där för att nästan bli indragen i slagsmål. Det var några som började slåss mitt i publiken och de knuffade till folk runt omkring sig. Jag var en av dem som blev knuffad, men som tur var fångade en kompis upp mig. Så totalt omoget att slåss. Blir de arga så kan de väl åtminstone ha nog med självbehärskning för att "take it outside". Sedan till killar som flirtar: Om en tjej står för sig själv så innebär inte det automatiskt att hon vill bli flirtad med. Tänk lite!

För att ändå avsluta inlägget positivt så måste jag säga att jag gillar att publiken var så blandad. Många olika åldrar, både killar och tjejer, män och kvinnor, även fast större delen kanske var unga killar.



Sabaton på scen.

Kommentarer:

1 Mirja:

Det kommer jämt massa äckel och stöter på en på krogen. Usch...

2 Tess:

Svar Mirja: Jag fattar inte varför. Är de verkligen så dumma att de inte fattar när man inte är intresserad? De verkar ju tro att man "lääängtar" efter den sortens uppmärksamhet >:-(

3 Malin:

Det var tydligen HA-killar, polisen kom och tog en sen. Ännu värre ju. :(

4 Tess:

Svar Malin: Usch, jag förstår verkligen inte poängen med sånt...

Kommentera här: