Presentation

Nu när även jag har halkat in i bloggvärlden så tänkte jag börja med en liten presentation av både mig och min blogg.

Jag på Kinesiska muren april 2008.
Detta är då en bild av mig. Det första en person ser. Men som hos så många andra finns mer att berätta.
För att inte tråka ner er med min livshistoria så gör jag en förenklad punktlista.
  • Född 9 maj 1980
  • Lyssnar på mycket blandad musik, det mesta från klassiskt till heavy metal, men närmast mitt hjärta ligger Queen
  • Det är mycket blandat då det gäller film också, men skräck och klassiker ligger högt på listan
  • Samlar på Steve McQueen-filmer
  • Djurvän, har 3 katter (2 bor hos mig), 2 kaniner, 1 undulat och 3 akvariefiskar
  • Resor är underbart kul och kan resa både inom Sverige och utanför
  • Skottland är favoritlandet och det är därifrån (+ att jag gillar Highlander-serien och 1:a och 4:e filmen) som jag fått mitt nickname
  • Samlar på svärd
  • Studerar turismkunskap på Karlstad Universitet
  • Läser mycket (inte bara kurslitteratur) och har alltid böcker på gång
  • Behöver man egentligen skriva att man gillar att umgås med familj, pojkvän och vänner? Gör inte alla det? :-)

  • Eftersom jag är en mångsidig person så kommer detta återspeglas i min blogg. Jag kommer skriva om allt som faller mig in och inte hålla mig till ett enda ämne. Film, resor, musik, åsikter, värderingar, upplevelser etc etc...allt kommer förr eller senare passera här.

    Kommentarer:

    1 Marie:

    Välkommen till bloggvärlden ^_^

    2 Mirja:

    Vi trivs bra i nya lägenheten och det verkar vara bra grannar. :)

    Ja nu på torsdag är jag i vecka 34 så då kan det vara allt från 3-6 veckor kvar... Längtar!

    Kul att du också skaffat en blogg! :)

    Kommentera här: